KSIĄŻKA vs E-BOOK

for. melenita2012


Cześć, witajcie!
Wszyscy doskonale wiemy, że żyjemy w erze wygody, w czasach kiedy nawet nie musisz wychodzić z domu, by zrobić zakupy. Ta ewolucja dotknęła również książki. W Polsce największe zainteresowanie e-bookami rozwinęło się w latach 2008-2010. Wtedy wydawać by się mogło, że to koniec ery papieru. Niedawno w telewizji pojawiła się świetna reklama, która temu zaprzeczyła:


Ta reklama rozbawiła zapewne niejedną osobę :) Świetnie pokazała, że bez papieru życie jest trudne xD
Wracając do kwestii książek - czy e-book zastąpi tradycyjną książkę? Zapewne prędzej czy później to się stanie. Ja wolę tradycyjne wydania, nie odnajduję się w elektrycznym czytaniu, jest ono dla mnie uciążliwe i niewygodne. Mimo, że zwykłe książki są droższe i "trudniejsze" do zdobycia, preferuję właśnie je. Dlaczego? Otóż ten niezastąpiony zapach nowej książki jest czymś, czego już za sto lat może nie być. Po drugie - kartki, które są rzeczą materialną, a nie wirtualną i wreszcie to szczęście, że książka, na którą czekałeś dwa lub trzy lata leży obok twojego łóżka... E-booki tego mi nie zapewnią, ale nie należy ich również z góry przekreślać! Otóż dla osób z wadami wzroku są idealne, ponieważ można powiększyć sobie tekst, który czytamy. Otwierają również możliwość zapoznania się z treścią osobom niewidomym, gdyż możemy włączyć sobie lektora.
Podsumowując, wybieram książkę tradycyjną, ponieważ przynosi mi ona więcej satysfakcji i o wiele lepiej mi się ją czyta.
Dostałem kilka pytań, w których pytacie się mnie jakie książki polecam? Nie mam swojej ulubionej serii, jednak ostatnio sięgnąłem po pozycje Ricka Riordana. Niedługo wyjdzie kolejna książka, więc czekam z niecierpliwością ^^ Mam jeszcze jedną serię, której nie skończyłem - "Templariusz" Michaela P. Spradlina. Czytam II tom, a I był naprawdę ciekawy. Również polecam.
A wy co myślicie o książkach i e-książkach? Które wolicie i dlaczego? I jakie książki (fantasy!) polecacie mi przeczytać? Chętnie wysłucham waszych propozycji :)

3 komentarze:

  1. Ja jestem rozdarta między ebookiem i książką tradycyjną. I w tym i w tym dostrzegam wady i zalety. Ale chyba jednak nadal mam sentyment do zwykłych, papierowych książek :)
    borenium.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Też wolę książkę tradycyjną :) I też lubię Ricka Riordana :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja raczej rzadko czytam książki, ale jak już czytam to na pewno wolę książkę tradycyjną. Jakoś nie jestem przekonany do tych e-booków. Chociaż mogą one przydać się także dla osób, które dużo podróżują i nie mają możliwości tachania ze sobą tych wszystkich książek, które chcą przeczytać :). Pozdrawiam.

    http://recenzje-aplikacji-android.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń