Zwierzęta jak pluszaki + KONKURS!

Dry spell
fot. peterned

Cześć, witajcie!
Dzisiaj temat dość powszechny i wszystkim nam dobrze znany. Jednak nie można obok tego przejść obojętnie i ten artykuł prędzej czy później i tak by się tutaj pojawił. Chodzi mianowicie o to, jak ludzie traktują zwierzęta i na odwrót.
Nie jest żadną nowością, że ludzie mają okrutne, czasami wręcz brutalne podejście do zwierząt. Na szczęście stanowią oni mniejszość. Więcej jest ludzi, którzy dbają o swoich czworonożnych przyjaciele, jednak niestety jeszcze więcej tych, którzy traktują je jak zabawki, pluszaki... trudno to nazwać. Podanie jedzenia swojemu psu/kotu/innemu zwierzęciu stanowi dla nich ogromny problem, wysiłek wręcz nie do pokonania. Co kieruje takimi ludźmi? Niechęć do istot żyjących! Bo nie zapominajmy, że zwierzęta też czują, mają własne potrzeby i pragnienia. Jakim wyzwaniem dla człowieka byłoby przeżyć jeden dzień bez jedzenia i wody? Raczej trudno by nam było pogodzić się z pustym żołądkiem i suchym gardłem. Zwierzęta czują to samo - ból, cierpienie, ale także szczęście i radość! Kot czy pies, którego może masz zamiar kupić w najbliższym czasie, to nie kolejny pluszak, którego odłożyć na półkę. To istota, która żyje. Dlatego zanim podejmiesz ostateczną decyzję dotyczącą kupna, poczytaj w internecie, jakie warunki musi mieć twój pupil, co musi jeść i jakie są jego wymagania.
Co grozi za znęcanie się nad zwierzętami? Żeby odpowiedzieć na to pytanie, najpierw musimy wiedzieć, co oznacza słowo znęcanie się. Otóż według naszego prawa jest to świadome dopuszczenie do bólu lub cierpienia, a więc okaleczenia, zranienie, bicie twardymi lub ostrymi przedmiotami, trzymanie zwierząt w złych warunkach, nie dostarczanie pokarmu i wody, itd. /więcej/. A więc za te i inne poczynania grozić może kara finansowa - od 500 do nawet 100 tysięcy złotych, odebranie zwierząt, ograniczenie lub pozbawienie wolności, itd. /więcej/.
Jednak ty już dzisiaj możesz pomóc zwierzakom! W internecie jest wiele akcji chatytatywnych, jedną z nich jest np. Pusta Miska.Opiekujcie się swoimi zwierzakami, bo na to zasługują!





A teraz KONKURS, o którym wspominałem w tytule postu.
Do wygrania jest RECENZJA TWOJEGO BLOGA!

Co należy zrobić?
` zaobserwować mój blog,
` polecić go na końcu najnowszego postu na twoim blogu,
` systematycznie odwiedzać mojego bloga i go komentować.

Jaka jest nagroda?
` napiszę oddzielny artykuł o twoim blogu oraz go zrecenzuję,
` reklama twojego bloga będzie dożywotnie umieszczona na moim blogu (po prawej stronie w okienku "Polecam").

Kto wygrywa?
` wygrywa blog, które spełnił powyższe wymagania i według mnie będzie najciekawszy,
` pozostałe blogi również zostaną nagrodzone - link do nich będą znajdować w poście, w pod recenzją zwycięskiego bloga,
` możesz zgłosić różnego rodzaju blogi - opowiadania, pamiętniki, zainteresowania, blogi ogólne, itp.

Jak się zgłosić?
` napisz komentarz, w którym podasz link do swojego bloga
` spełnij powyższe wymagania.

Serdecznie zapraszam! To szansa, by wypromować twój blog!
Zgłoszenia przyjmowane są tylko do WTORKU! W środę pojawi się nowy, konkursowy post :)

11 komentarzy:

  1. Obserwuję, komentowałam już wcześniej, no bo i wcześniej cię czytałam. Podoba mi się twój punkt widzenia na różne tematy. Na moim blogu bardzo mi zależy, staram się go wypromować, ale średnio mi to wychodzi. Byłabym bardzo wdzięczna, gdybyś mi w tym pomógł :3 Jest to opowiadanie, może cię zainteresuję :D
    przezstrony.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za zostawianie Twojego linku na Zapytaj.onet.pl, inaczej w życiu nie dowiedziałabym się o tym świetnym konkursie ;-) Biorę udział ;-)
    *Obserwuje jako Miśka Grabowska
    * Notka o Twoim blogu i o konkursie pojawi się na moim blogu jutro o 15.00, bo to post zaplanowany ;-)
    Pozdrawiam ;*

    Miśka
    miska-grabowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Obserwuje i komentuje ;P bede zaglądać! Post z adresem Twojego bloga będzie prawdopodobnie jutro :P
    http://chcebyckopciuszkiem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Również obserwuję ;)

    http://bayoletta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Cześć! Obserwuję Twojego bloga. Dzisiaj powinien się pojawić post z twoim blogiem :) Mój blog: www.podrozeinspiracjaipasja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Obserwuję i notka o Tobie już się znajduje w najnowszym poście :)
    mój blog: http://damcipomysl.blogspot.com/

    Na pewno chętnie będę czytała twojego bloga ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. dobrze napisane . Potem zwierzęta lądują na ulicy ;(
    pozdrawiam lola
    celebr.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Napisałam notkę o Twoim konkursie. To był element mojego zgłoszenia do konkursu. Post zobaczysz tutaj:
    http://miska-grabowska.blogspot.com/2014/08/co-nowego.html

    Pozdrawiam ;*

    Miśka
    miska-grabowska.blogspot.com

    P.S.: Proszę, skomentuj mój post, żebym wiedziała, że wiesz ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Obserwuję :)
    Polecam twój blog w najnowszym poście c;
    http://matiaga.blogspot.com/
    Dopiero dzisiaj dowiedziałam się o twoim blogu, ale posty bardzo mi się podobają, bo są takie rzeczowe i poruszają ważne i ciekawe tematy :) Na pewno będę często odwiedzać tego bloga :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo spodobał mi się ten post. Jest konkrety.
    Biorę udział w konkursie i obserwuje.
    http://szkicownikcookie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. świetnie napisane ;))
    eh, szkoda mi takich zwierząt, które lądują potem na ulicy :((

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń